Při sestavování textů na web vždy zohledňujeme, jaké vyhledávací dotazy píší do Googlu naši potenciální zákazníci. Jedná se o důležitá klíčová slova, kterými musíme naše stránky obohatit. V opačném případě nás internetoví zájemci prostě neobjeví. Proto vkládáme keywords do url, metadat, článků i do landing page a hovoříme o textové SEO optimalizaci. Praha, respektive místní podnikatelské i nekomerční subjekty, mohou nastudovat, jak používají klíčová slova experti, aby webům zvedli návštěvnost.

Máte keywords přímo na www adrese?

Ve většině oborů se používají ustálená slovní spojení. Všeobecně platné výrazy typu ponožky, úklid, pečivo nebo daně tu s námi jsou už hezkou řádku let. Pokud tedy nabízíme produkty, jejichž běžné názvy jsou zároveň i klíčovými slovy, neváháme je zakomponovat přímo do URL našeho webu. Právě tím začínají specialisté na SEO optimalizaci. Je-li Praha místem, kde poskytujeme řekněme úklidové služby a zdejší lidé na netu často pátrají po úklidu paneláků, vyplatí se nám trvalý odkaz ve formátu: www.nasweb.cz/praha-uklid-panelaku.

Během SEO optimalizace nejen v Praze ladíme nadpis stránky

Když se podržíme uvedeného příkladu, následuje úprava konkrétní stránky, kde inzerujeme zářivě čisté paneláky. Klíčová fráze se musí promítnout do celého jejího obsahu. Za nejdůležitější část textu považuje Google pochopitelně hlavní nadpis hned na začátku stránky, který v našem případě může znít “Zajistíme úklid paneláků v Praze”. Přitom nejen u nadpisu, ale v celém článku respektujeme pravidla formátování. V administraci k tomu používáme předvolené styly určené právě k textové SEO optimalizaci.

Klíčová slova plníme do obsahu

Nyní vytvoříme výstižný obsah, kde možným klientům vylíčíme přednosti naleštěných domů na sídlištích. Popíšeme jednotlivé fáze úklidu přes zametání, vytírání až po periodické mytí oken a dveří. Abychom na internetu po zadání klíčové fráze obsadili co nejprestižnější pozici, uvedeme ji ideálně hned v úvodním odstavci. A protože skrze vyhledávače ve skutečnosti cílíme na živé lidi, pamatujeme při SEO optimalizaci také na přehlednost a čtivost. Praha je přitom důležitá jako identifikace místa naší působnosti, protože nemáme kapacitu na úklid paneláků ve vzdálené Ostravě. Celkově text rozčleníme na stručné části opatřené výstižnými podnadpisy typu H2 nebo H3 a pokusíme se zmínit klíčovou frázi alespoň v jednom z nich tak, aby to na čtenáře působilo přirozeně.

Obrázky bez klíčových slov – to je chyba

Naši “panelákovou” stránku pochopitelně doplníme ilustrační fotkou, kterou stejně jako profesionálové využijeme k prezentaci služeb i celkové SEO optimalizaci webu současně. Popis obrázku s klíčovými slovy “Praha – úklid paneláků na klíč od firmy Rejžák a spol.” vložíme přes administraci do příslušného alt-tagu. Nejenže to působí dobrým dojmem na lidské uživatele, ale i roboti nás díky tomu upřednostní před konkurenční úklidovkou. Strojové vyhledávače totiž bez slovního popisu nepoznají, co na obrázku je.

Po textovém liftingu naší stránky můžeme aplikovat další trik. Prodáváme-li současně i úklidové prostředky – smetáky, kýble a tekuté čističe – informujeme o tom obyvatele paneláků a pomocí odkazů je nasměrujeme do e-shopu. Je samozřejmě na zvážení, jestli se do SEO optimalizace pustíme sami. V Praze je nám k dispozici nepřeberné množství profesionálů a copywriterů, kteří se o nás doslova poperou. Přeci jen nemusíme jako zástupci laické veřejnosti identifikovat vhodná klíčová slova a pak vyjde celá naše námaha vniveč. Rozhodnutí je na každém. Dejte nám vědět, jestli jste principu SEO rozuměli a případné otázky k webové optimalizaci nejen na území Prahy nám posílejte přes komentáře.

Barbora Janošková