Vlastníte pěkné firemní webovky nebo e-shop a chystáte se spustit proklikovou kampaň na podporu prodeje? V tom případě vás čeká výběr vhodných platforem. Dále budete potřebovat grafiku a slogan. PPC specialista vám reklamu také zacílí na potenciální klienty, takže se dá očekávat její návratnost. Diletant, který fušuje do PPC bez řádného školení, vám jen provětrá peněženku. Poznáte to tak, že vám nepřijdou žádné extra objednávky. Nastudujte, jak dělá svou práci expert na online marketing.

Rozdíl mezi PPC specialistou a čistokrevným amatérem

Nejspíš jste zaregistrovali, že vám Facebook čas od času podsouvá reklamní kampaň. Sám namixuje fotografie z vašich populárních příspěvků a navrhne, ať si takovou inzerci spustíte. Je to bohužel past. Po několikahodinové přípravě reklamy budete moci sledovat, jak se vám v účtu odečítají peníze za prokliky. Také statisticky se bude vše jevit v nejlepším pořádku. Sociální síť vám ukáže, kolik lidí váš banner vidělo,pouze  nezískáte ani jednoho kupce navíc. Tímto způsobem můžete na Big Tech platformách promarnit desítky tisíc korun. 

Teprve když si najmete PPC specialistu, který studoval výrobu proklikových reklam na příslušných kurzech a kromě toho řeší podobné kampaně ve své každodenní praxi, získáte funkční inzerci. Expert se postará, aby byl pro vás poměr mezi cenou za proklik a stavem uskutečněných objednávek maximálně výhodný. Přitom vám vyřídí celou PPC na klíč včetně nezbytných uživatelských účtů. Do reklamních textů šikovně vloží důležitá klíčová slova a spolehlivě vytipuje ty správné cílové skupiny. Jakmile je kampaň online, ujme se jejího průběžného zdokonalování a doladění. To jsou věci, které amatér neumí. 

Kde všude nasadit PPC? Specialista poradí s lokací

Světovou jedničkou v proklikové inzerci je nejpopulárnější webový vyhledávač Google, kde je pro PPC specialisty připravena pomůcka zvaná Adwords. Na domácí půdě patří mezi top platformy Seznam, kde se k výrobě PPC používá nástroj Sklik.

Velký dosah může mít také profesionálně ošetřená kampaň na sociálních sítích. Konkrétně se vyplatí PPC na Facebooku, kterou vám specialista naklonuje i na Instagram. Vaše banery mohou oslovit vhodné publikum též na videokanále YouTube. Podle toho, v jakém podnikáte odvětví, vám zkušený PPC specialista může doporučit i méně známé zájmové portály. Kupříkladu udici a háček nejlépe prodáte na rybářských fórech.

Když PPC nestačí, připraví specialista kombinaci s webovým SEO

Kromě proklikové reklamy existuje ještě další efektivní způsob, jak zviditelnit vaše webovky na internetu. Je to optimalizace stránek pro fulltextové vyhledávače – hlavní prostředek online marketingu. Vše ostatní včetně PPC jsou ve skutečnosti nadstavby. Také proto je výhodné spolupracovat se specialistou, který ovládá zároveň i SEO nebo s nějakým odborníkem kooperuje. Tím zabijete dvě mouchy jednou ranou. Díky SEO obsadí vaše www přední příčky ve výsledku internetových rešerší, což ovlivňuje vysoku organickou návštěvnost a prodejní konverzi. Ve vhodných momentech podpoří vaše obraty ještě PPC, kterými specialista podchytí takové skupiny, které by váš web samovolně nenašly.

Všechny zmíněné výhody vám zprostředkuje zkušený PPC specialista, aniž by zatěžoval váš marketingový rozpočet. Naopak udělá vše proto, aby se vám investice vrátila v podobě rostoucích zakázek. Nepřipraví vás ani o bonus 1000 Kč, který dostanete od Googlu k novému PPC účtu. Možná už jste vlastní proklikovou kampaň na Facebooku rozjeli. Klidně se nám svěřte v komentářích, jakou částkou jste zasponzorovali Marka Zuckerberga, aniž by vám jeho slavné PPC přivedlo byť jednoho klienta.

Barbora Janošková