Když necháte přizpůsobit neboli optimalizovat vaše webové stránky premisám vyhledávačů, říká se tomu anglickou zkratkou SEO. Co to je nejlépe vystihují dva klíčové údaje, které svědčí o úrovni dohledatelnosti www na internetu. První ukazatelem je přirozená návštěvnost, tedy počet lidí, kteří se na základě vlastní rešerše dostanou k vám na web. Druhým je prodejní konverze, čili množina návštěvníků, kteří si skrze platformu také nakoupili nebo učinili jinou vámi zamýšlenou akci. Bez SEO jakoby web v síti nebyl. Pojďme si tedy jednoduše vysvětlit, z čeho se optimalizace skládá a jak zvyšuje příjmy z komerčních stránek.

1. Technické On Page SEO – co to je

První věc, kterou by se měla seriózní agentura, která poskytuje SEO, zabývat, je technický stav webovek. Co to je například indexace nebo responzivita, ví asi málokterý laik. Pokud ovšem nemají stránky tyto náležitosti v pořádku, tak je v síti skoro nikdo nenajde. Přitom vše spraví drobné technické zásahy a rázem chodí na web o stovky návštěvníků víc. Stačí povolit indexování stránek, aby si je robot směl prohlédnout a poté zobrazovat hledajícím lidem. Co se responzivity týče, pak je nutné odstranit chyby v designu, které znemožňují přizpůsobení www různě velkým obrazovkám. Dnes musí každý web vypadat perfektně, ať už si ho otevřete na běžném stolním PC nebo v malinkém mobilu.

Další typické závady technického charakteru vznikají třeba kvůli zastaralému protokolu http. Ten specialisté na SEO převádí na moderní https. Co to je hosting také nepotřebujete znát. Stačí si pamatovat, že ho chcete svižný, aby vaše www nabíhaly po zadání adresy okamžitě.

Některé chyby si způsobují na svých e-shopech a firemních prezentacích podnikatelé sami, když svěří jejich správu amatérovi. Ten do nich pak nahrává obrovské fotografie a někdy i videa. Oboje však zpomaluje načítání stránek. A co všichni uděláme, když se nám nějaké www nechtějí otevřít? Jdeme jinam a majitel pomalého webu znamená citelné ztráty příjmů. Proto se nadměrná data komprimují a videa se přesouvají na externí kanály. Když zbavíte stránky technických nedokonalostí, neboli je optimalizujete, těšíte se většímu počtu návštěv v řádech desítek a někdy stovek procent. Tím se zaručeně prodá víc vašeho zboží nebo služeb.

2. Textové On Page SEO – co to je

Druhá záležitost, která zodpovídá za pořadí vašich www ve vyhledávačích, jsou psané informace. Z hlediska SEO na nich musíte mít klíčová slova. Co to je víme vlastně všichni, jen si to neumíme dát do souvislosti s vlastní plaformou. Jedná se o výrazy, pod nimiž hledáme nějakou věc na internetu. Pokud Google či Seznam tato slova na našich stránkách nevidí, tak se mu nezdají jako správná odpověď na uživatelský dotaz. Optimalizací, čili doplněním těchto anglicky řečeno keywords do obsahu, se www rázem stávají atraktivní pro roboty i pro lidi.

Kvalitní textové SEO raději svěřte profesionálním copywriterům, co vědí, jak na SEO copywriting a kromě klíčových slov zkontrolují také gramatiku a zapracují na stylistice. To je důležité. Text se musí dobře číst a současně poskytovat relevantní informace potenciálním zájemcům. Textaři vám vymyslí i poutavá metadata a mohou vám pravidelně dodávat smysluplné příspěvky na sociální sítě.

Nyní si položte otázku, v jakém stavu je vaše technické a obsahové SEO? A co to je z hlediska profitu, který k vám proudí prostřednictvím on-line trhu? Máte-li www optimalizované pro Google, Seznam a další vyhledávače, projevuje se to na jejich vysoké návštěvnosti a konverzi. V opačném případě můžete zlepšit hospodářský výsledek webu pomocí SEO. Až si objednáte upgrade stránek, napište nám, kolik procent kupců vám přibylo.

Barbora Janošková