Když se internetovému obchodu vyhýbají zákazníci a přes firemní prezentaci nechodí poptávky, něco je špatně. Příčiny ekonomického nezdaru odhalí a opraví SEO – optimalizace pro vyhledávače. Specialisté se pomocí série webových upgradů postarají, aby vaše www obsadily přední pozice na Googlu a Seznamu, kde se jim dostane náležité pozornosti. Díky SEO dojde k utěšenému nárůstu návštěvnosti i objednávek. Připomeňte si princip a přínosy optimalizace.

Analýza webových chyb – tou musí začít každá SEO – optimalizace pro vyhledávače

Jedině důkladná revize nefunkčních stránek pomocí sofistikovaných softwarových nástrojů pomůže expertům na SEO detekovat závady. Jakmile zjistí, jaké problémy se skrývají za nedostatečnou prodejní konverzí, mohou navrhnout jejich optimalizaci pro webové vyhledávače. Pokud by vám nějaký “odborník” místo řešení konkrétních chyb na míru podsouval unifikovaný balíček SEO služeb, vyhledejte jiný servis.

Analýzu a navazující optimalizaci lze rozdělit do tří oblastí, které je nutné přizpůsobit algoritmům vyhledávačů: 

Technická SEO – optimalizace pro vyhledávače

Když se budete informovat u odborníků na SEO na typické slabiny, které z webů pravidelně odstraňují, zjistíte, že se často jedná o technické banality. Přesto mohou způsobovat obrovské ztráty potenciálních zájemců. Například poškozený responzivní webdesign vás připraví prakticky o všechny lidi sledující net na smartphonech, kterých už je v současnosti nadpoloviční většina. Mají-li vám stránky vydělávat, musí se po optimalizaci pro vyhledávače zobrazovat dokonale na všech typech displejů.

Mezi tradiční úkoly SEO – optimalizace patří též komprimace zbytečně velkých fotek, které zahlcují web a zpomalují jeho načítání. Do třetice vyžadují vyhledávače jednoduché a logické menu, aby se roboty i lidé na stránkách dobře orientovali.

Obsahová SEO – optimalizace pro vyhledávače

Druhá série SEO prací zdokonaluje webové texty. Specialisté zvaní copywriteři uchopí klíčová slova, která objevila analýza a dosadí je do stránek. Současně s tím optimalizují gramatiku a stylistiku. Aby www dosáhly co nejlepší pozice ve vyhledávačích, navrhnou textaři i poutavé titulky – Title – a výstižné popisky – Meta description. Jejich pozornosti neuniknou ani nadpisy stránek a jednotlivých kapitol, které musí stimulovat návštěvníky ke čtení.

SEO – optimalizace obsahu může změnit pořadí webu ve vyhledávačích k nepoznání. Pokud se nyní nacházíte na třetí stránce, budete ohromeni nárůstem návštěvnosti, až se objevíte mezi prvními prokliky. Tyto prémiové odkazy si totiž prohlédne absolutní většina lidí a tím pádem generují nadstandardní internetové obraty.

Odkazová SEO – optimalizace pro vyhledávače

Poslední úkol SEO spočívá ve vytvoření husté sítě zpětných linků odkazujících na váš e-shop či web. Na rozdíl od předchozích úprav se tato část optimalizace odehrává mimo stránky. Vyhledávače oceňují, pokud se odkazy na vaše www objevují v internetových katalozích. Odborníci ze SEO branže vám také zařídí případné výměnu odkazů s jinými www, ale především vám zajistí pravidelné publikace PR článků. Tyto příspěvky prezentují vaše know-how a pomocí připravených prokliků se z nich lidé mohou podívat na vaši webovou nabídku. Kvalitní odkazový profil vám umožní přeskočit zase pár online konkurentů a polepšit si konverzi.

Snad vám bylo stručné připomenutí SEO – optimalizace pro vyhledávače k užitku. Možná právě zvažujete analýzu, abyste odhalili slabiny vašich www. Až budete vybírat experty, pomůže vám tento sumář rozeznat ty pravé. Do komentářů nám pak pro zajímavost pošlete seznam nalezených chyb.

Barbora Janošková